اخبار و مقالات

خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی مهمترین اولویت است
تاریخ انتشار : 1395/6/17 ساعت 10:43:28

خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی مهمترین اولویت است
۰۹:۴۴ (چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» متنوع ترین و ارگانیک ترین محصولات کشاورزی دنیا در ایران تولید می شود
» کنسرسیوم ۳ بانک برای تأمین نقدینگی صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و منطقه CIS
» کاهش ۵۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی از مرز مهران به راق

معاون امور زراعت وزارت کشاورزی با تأکید بر خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی گفت: برای توسعه صادرات تمامی تلاش خود را انجام دهیم.

 عباس کشاورز در گردهمایی ملی برنامه‌ریزی تحقیقات مدیریت پایدار خاک و آب که در مرکز آموزش موسسه تحقیقاتی خاک و آب در مشکین دشت فردیس برگزار شد، اظهار داشت: ایران دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی است و می‌توان در این زمینه به رشد و توسعه بسیاری دست پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات بخش کشاورزی و توجه به کشاورزان از مهمترین اقداماتی است که باید آن را همیشه مدنظر قرار دهیم.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در هشت محصول کشاورزی 94 درصد واردات کشور را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که میزان واردات محصولات کشاورزی را به حداقل برسانیم.
کشاورز در ادامه سخنان خود گفت: وابستگی‌ها در حوزه کشاورزی باید کاهش پیدا کند و باید به سمت توسعه و تولید محصولات و پیش رفتن به سمت صادرات محصولات باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تولید سیب‌زمینی تصریح کرد: سیب‌زمینی در غذای مردم کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا مراقبت و استمرار در تولید مناسب سیب‌زمینی باید به عنوان مهمترین اولویت باشد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌ها در حوزه جهاد کشاورزی را رسیدن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: رسیدن به خودکفایی و توسعه تولید محصولات می‌تواند ما را در رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیز یاری دهد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های ما باید پیش رفتن به سمت کشت فراسرزمینی باشد که این مهم باید با جدیت پیگیری شود.
 کشاورز با بیان اینکه مزارع کشور را باید به عنوان صحنه‌های تحقیقاتی مدنظر داشته باشیم، ‌گفت: تحقیق، پژوهش و استفاده از تجربیات کشورهای موفق در این حوزه باید بسیار مورد توجه باشد./ فارس